Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

Obsah

  1. Působnost a účinnost
  2. Uzavření smlouvy
  3. Právo spotřebitelů odstoupit od smlouvy
  4. Dodání, náklady na dopravu a informace o dopravě, poškození při přepravě
  5. Ceny a platby
  6. Odpovědnost za vady a reklamační řád
  7. Výhrada vlastnictví
  8. Uložení textu smlouvy
  9. Jazyk smlouvy
  10. Salvátorské ujednání
  11. Informace o zpětném odběru baterií a akumulátorů
  12. Informace o likvidaci elektrických nebo elektronických zařízení
  13. Další informace podle zákona o ochraně spotřebitele a informace o řešení spotřebitelských sporů online
  14. Závěrečná ustanovení

 

  1. Působnost a účinnost

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (VOP) jsou nedílnou součástí všech smluv, které společnost KiK textil a Non-Food spol. s r.o., se sídlem Lihovarská 1060/12, Libeň, 190 00 Praha 9, IČO: 27875288, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 123379 (dále jen „KiK“) uzavře se svými smluvními partnery (dále také „kupující“ nebo „zákazníci“) prostřednictvím e-shopu, který provozuje na adrese www.kik.cz (dále společně jen „e-shop“).

 

Nedílnou součástí těchto VOP je také Reklamační řád a Zásady ochrany osobních údajů, které jsou k dispozici na www.kik.cz .

 

Tyto VOP se v zásadě vztahují na každého zákazníka, který je spotřebitelem nebo podnikatelem, pokud se jednotlivá ustanovení nevztahují pouze na právní vztahy se spotřebiteli nebo podnikateli nebo v těchto VOP není výslovně uvedeno jinak.

 

Spotřebitelem je ve smyslu § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná (dále jen „spotřebitel“).

 

Podnikatelem je ve smyslu § 420 OZ ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku (dále jen „podnikatel“).

Tyto VOP nabývají účinnosti dne 01.07.2024.

 

  1. Uzavření smlouvy

Kupní smlouva se uzavírá při objednávce prostřednictvím e-shopu výhradně se společností KiK.

Pro dotazy, stížnosti a reklamace je vám k dispozici zákaznický servis KiK Po – Čt 08:00 – 16:30, Pá 08:00 – 14:00 na telefonním čísle 272 089 724 nebo na e-mailu kontakt@kik.cz .

Zboží zobrazené v e-shopu nepředstavuje závaznou nabídku, ale pouze možnost zadání objednávky. Po zadání údajů potřebných k provedení objednávky, jako je fakturační a dodací adresa, včetně e-mailové adresy a platebních údajů, se nejprve zobrazí přehled, ve kterém jsou znovu uvedeny všechny zadané údaje, způsob dopravy, způsob platby a objednávané zboží, s výzvou ke kontrole a případné opravě. Kliknutím na objednávkové tlačítko „Koupit nyní“ odesíláte závaznou nabídku na uzavření smlouvy o dodání zboží uloženého v nákupním košíku.

Upozorňujeme, že dostupnost zboží zobrazeného v e-shopu není zaručena. KiK nepřistoupí k potvrzení Vaší objednávky v případě, že se příslušné zboží již nevyrábí, nedodává, či dodává za podstatně odlišných podmínek, případně z důvodu vyšší moci či z jiných důvodů nezávislých na vůli KiK. O případné nemožnosti potvrzení Vaší objednávky budete bez zbytečného prodlení vyrozuměni. Pokud již byla zaplacena kupní cena, bude příslušná částka vrácena na účet, ze kterého byla poukázána, nebude-li dohodnuto jinak.

K uzavření smlouvy dochází okamžitým potvrzením přijetí Vaší objednávky ze strany společnosti KiK zaslaným na e-mail nebo zasláním vámi objednaného zboží v dodací lhůtě uvedené v popisu zboží.

Tento potvrzovací e-mail si pečlivě uchovejte. Můžete si kdykoli zpětně zobrazit údaje o své objednávce ve svém zákaznickém účtu nebo prostřednictvím sekce „Zkontrolovat stav objednávky“. Podmínkou pro objednávání v e-shopu je minimální věk 15 let.

 

  1. Právo spotřebitelů odstoupit od smlouvy

Spotřebitelé mají zákonné právo na odstoupení od smlouvy.  Lhůta pro odstoupení od smlouvy končí uplynutím čtrnácti dní ode dne, kdy jste Vy nebo Vámi určená třetí osoba, která není dopravcem, převzali objednané zboží, případně poslední část objednaného zboží. Pro uplatnění práva odstoupit od smlouvy je nutné, abyste nás informovali o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy jednoznačným prohlášením. Využít můžete možnosti vrácení zboží na libovolnou prodejnu KiK v České republice, případně následujících kontaktních údajů:

Adresa: EMX24 GmbH, Natorperstraße 28, 59439 Holzwickede, Německo

Kontakty na zákaznický servis:

E-mail: kontakt@kik.cz

Tel. 272 089 724

Pro oznámení o odstoupení od smlouvy můžete použít formulář, který tvoří přílohu těchto VOP.

Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za dodrženou, pokud oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy odešlete před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy.

Co následuje po odstoupení od smlouvy

Odstoupíte-li od této smlouvy, jsme povinni Vám vrátit všechny platby, které jsme od vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících z Vaší volby jiného typu dopravy, než byl námi nabídnutý nejlevnější způsob dodání), neprodleně a nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jsme obdrželi Vaše oznámení o odstoupení od smlouvy. Pro vrácení peněz použijeme stejný platební prostředek, který jste použili při původní transakci, pokud se s Vámi výslovně nedohodneme jinak; v žádném případě Vám nebudou účtovány za tuto zpětnou platbu poplatky. Zpětnou platbu můžeme pozdržet, dokud neobdržíme zpět příslušné zboží nebo dokud nepředložíte důkaz, že jste zboží odeslali zpět, podle toho, která skutečnost nastane dříve.

Zboží nám můžete osobně vrátit na libovolnou prodejnu KiK v České republice nebo odeslat zpět na adresu EMX24 GmbH, Natorperstraße 28, 59439 Holzwickede, Německo, a to neprodleně, nejpozději však do čtrnácti dnů ode dne, kdy jste nás informovali o odstoupení od této smlouvy. Lhůta je považována za dodrženou, pokud zboží odešlete před uplynutím čtrnáctidenní lhůty. Náklady na zpětné zaslání zboží hradíme v případě, pokud použijete štítek pro vrácení zboží, který si od nás můžete bezplatně vyžádat. Další informace o tom, jak získat náš štítek pro vrácení zboží, najdete ve FAQ v odpovědi na otázku „Jak mohu vrátit objednané zboží?“. Případnou škodu způsobenou v důsledku poškození zboží jste povinni uhradit pouze v případě, že k poškození došlo v důsledku Vaší manipulace se zbožím, která není nezbytná pro kontrolu jeho povahy, vlastností a funkčnosti. Další informace ohledně Vašeho práva odstoupení od smlouvy můžete najít v ust. § 1829 a násl. OZ.

Právo na odstoupení od smlouvy se dle zákona nevztahuje na následující smlouvy: 

a)         o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,

b)        o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

c)         o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli podnikatele,

d)        o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,

e)         o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,

f)         o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,

g)        o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,

h)        o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,

i)         o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,

j)         o přepravě zboží, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,

l)         o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a podnikatel mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4 OZ.

 

  

  1. Dodání, náklady na dopravu a informace o dopravě, poškození při přepravě

Není-li dohodnuto jinak, dodává se zboží výhradně na Vámi uvedenou dodací adresu nebo vybranou prodejnu KiK v České republice. Dodávka je zajištěna na Vaše náklady na základě Vámi vybraného způsobu doručení. Informace o dodací lhůtě jsou nezávazné, pokud společnost KiK výslovně nepřislíbila závazný termín dodání. Pokud jsou jako termíny uvedeny pracovní dny, rozumí se tím všechny pracovní dny bez sobot, nedělí a svátků v našem sídle v Praze.

 

Dodání mimo Českou republiku bohužel není možné. Zboží pro kupující, kteří nemají bydliště v České republice, lze doručit pouze do prodejny KiK nacházející se v České republice. Jakákoli cla, celní poplatky, dovozní daně z prodeje a/nebo jiné poplatky a náklady nejsou zahrnuty v uvedených cenách. Za správné celní odbavení zboží a náklady s tím spojené nesete výhradní odpovědnost Vy.

Pokud bude zboží doručeno se zjevným poškozením při přepravě, reklamujte tyto vady co nejdříve u doručovatele a neprodleně nás kontaktujte.  Tímto nám pomůžete rovněž uplatnit vlastní nároky vůči přepravci nebo pojišťovně, s nimiž jsme ve smluvním vztahu.

Nebezpečí škody na zakoupeném zboží na Vás přechází až v okamžiku, kdy zboží převezmete od společnosti KiK nebo dopravce, pokud jste spotřebitelem ve smyslu těchto VOP. Pokud jste podnikatelem ve smyslu těchto VOP, přechází na Vás nebezpečí škody, jakmile společnost KiK předá zboží dopravní společnosti nebo osobě či organizaci jinak určené k provedení přepravy. Zboží je považováno za doručené, i pokud je kupující v prodlení s převzetím. K prodlení s převzetím dochází, jestliže kupující věc nepřevezme, nebo odmítne převzít, ačkoliv mu KiK zboží řádně a včas doručil a umožnil mu s tímto zbožím nakládat.

 

  1. Ceny a platby

Ceny v e-shopu jsou uvedeny včetně DPH, ale nezahrnují náklady na dopravu. Náklady na dopravu jsou v přehledu objednávky uvedeny vždy samostatně. Kupní cena a náklady na dopravu jsou splatné při uzavření smlouvy, není-li uvedeno jinak. KiK akceptuje platební metody zobrazené v e-shopu.

Podrobné informace o jednotlivých variantách:

  1. Platba předem

Neuhrazenou částku na faktuře, na které je jako variabilní symbol uvedeno číslo objednávky a Vaše zákaznické číslo, je nutné uhradit v plné výši do 5 dnů od obdržení potvrzení objednávky. Pokud neobdržíme platbu v plné výši do 8 dnů od odeslání potvrzení objednávky, vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy. Pokud uplatníme právo na odstoupení od smlouvy, nedodáme objednané zboží už ani v případě, že nám po obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy zašlete námi původně požadovanou částku.

  1. PayPal

Částku zaplatíte prostřednictvím online poskytovatele platebních služeb PayPal. Předpokladem je, že budete u poskytovatele zaregistrováni, případně splníte podmínky stanovené poskytovatelem. Další informace obdržíte během procesu objednávání.

  1. PayU

Částku zaplatíte prostřednictvím online poskytovatele platebních služeb PayU. Předpokladem je, že splníte podmínky stanovené poskytovatelem. Další informace obdržíte během procesu objednávání.

  1. Platba v prodejně

V případě volby možnosti doručení zboží na prodejnu KiK umožňujeme také zaplacení částky v příslušné prodejně současně s převzetím zboží.

 

  1. Odpovědnost za vady a reklamační řád

Vaše práva z vadného plnění se řídí obecnými zákonnými ustanoveními OZ, pokud není dále uvedeno jinak.

KiK odpovídá kupujícímu za to, že prodávané zboží je při koupi ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. KiK dále odpovídá za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží kupujícím v záruční době. Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, má kupující právo v průběhu záruční doby uplatnit u společnosti KiK práva z odpovědnosti za vady (reklamace). Záruční doba činí 24 měsíců ode dne převzetí zboží kupujícím, není-li s ohledem na povahu zboží stanoveno jinak.

Kupující může vadné zboží reklamovat v kterékoliv provozovně společnosti KiK v České republice nebo jej může zaslat s průvodním dopisem na adresu EMX24 GmbH, Natorperstraße 28, 59439 Holzwickede, Německo.

Další informace o záruce a podmínkách reklamace jsou upraveny v Reklamačním řádu, který je k dispozici na www.kik.cz .

 

  1. Výhrada vlastnictví

Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží a převzetím zboží od KiK či dopravce.

 

  1. Uložení textu smlouvy

Text smlouvy neukládáme, ale zašleme vám e-mailem údaje o objednávce a naše všeobecné obchodní podmínky. VOP jsou k dispozici na webových stránkách KiK, odkud si je také můžete kdykoli stáhnout. Své minulé objednávky si můžete prohlédnout v sekci přihlášení pro zákazníky.

 

  1. Jazyk smlouvy

Jazykem smlouvy je čeština.

 

  1. Salvátorské ujednání

Pokud jsou jednotlivá ustanovení těchto VOP neplatná, nemá to vliv na platnost ostatních ustanovení nebo smlouvy jako takové.

 

  1. Informace o zpětném odběru baterií a akumulátorů

Vzhledem k tomu, že naše zboží může obsahovat baterie nebo akumulátory, Vás informujeme s odkazem na zákon č. 541/2020 Sb. o odpadech a zákon č. 542/2020 Sb. o výrobcích s ukončenou životností, o následujících skutečnostech: Baterie a akumulátory se nesmí likvidovat společně s domovním odpadem, ale jste ze zákona povinni použité baterie a akumulátory vrátit. Použité baterie mohou obsahovat škodlivé látky, které mohou poškodit životní prostředí nebo vaše zdraví, pokud nejsou správně skladovány nebo zlikvidovány. Baterie však obsahují také důležité suroviny, jako je železo, zinek, mangan nebo nikl, a lze je recyklovat. Baterie nám můžete po použití zaslat zpět nebo je můžete bezplatně vrátit ve svém okolí (např. v prodejnách, sběrných dvorech nebo v našem expedičním skladu). Odevzdání v prodejnách je omezeno na obvyklá množství pro koncové uživatele a na použité baterie, které KiK má nebo měl ve svém sortimentu jako nové baterie.

Symbol s přeškrtnutou popelnicí znamená, že baterie a akumulátory nesmíte likvidovat spolu s domovním odpadem. Pod tímto symbolem se nacházejí také následující symboly s následujícím významem:

  • Pb: obsahuje více než 0,004 % olova.
  • Cd: obsahuje více než 0,002 % kadmia.
  • Hg: obsahuje více než 0,0005 % rtuti.

 

  1. Informace o likvidaci elektrických nebo elektronických zařízení

Také použitá elektrická a elektronická zařízení se nesmí likvidovat společně s domovním odpadem. Elektrozařízení poznáte podle symbolu přeškrtnuté popelnice. Při nákupu nového zboží můžete starý elektrospotřebič podobného typu a použití ve stejném počtu kusů odevzdat v našich prodejnách. Bez vázanosti na koupi nového zboží pak můžete v našich prodejnách odevzdat použité elektrospotřebiče, u kterých žádný z vnějších rozměrů nepřesahuje 25 cm.

V elektrických a elektronických zařízeních se obvykle vyskytují toxické látky, zejména těžké kovy (např. Hg, Cd a Pb), luminofory v obrazovkách a zářivkách, tekuté krystaly v LCD displejích nebo látky poškozující ozonovou vrstvu. Tyto látky musejí být zlikvidovány odborným způsobem, protože jsou nebezpečné pro zdraví a život lidí nebo zvířat. 

 

  1. Další informace podle zákona o ochraně spotřebitele a informace o řešení spotřebitelských sporů online

V případě sporu mezi společností KiK a spotřebitelem je spotřebitel oprávněn využít možnosti mimosoudního řešení spotřebitelského sporu u České obchodní inspekce (adresa: Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz).

Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu je rovněž možné vést u Evropské komise. Evropská komise poskytuje online platformu pro řešení sporů online (platforma ODR). Na tuto platformu ODR se dostanete přes následující odkaz: https://webgate.ec.europa.eu/odr/

 

  1. Závěrečná ustanovení

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (jako např. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.

Kupující souhlasí s tím, že veškerá oznámení činěná KiK v rámci vztahu mezi smluvními stranami založeného kupní smlouvou může KiK doručovat na emailovou adresu poskytnutou kupujícím v rámci objednávky. Oznámení zaslaná e-mailem se považují za doručená, není-li prokázán opak, 3. pracovním dnem po jejich odeslání.

Kupující tímto na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 OZ.

Znění těchto VOP je KiK oprávněn jednostranně měnit či doplňovat.

Pro všechny spory plynoucí z kupní smlouvy uzavřené mezi KiK a kupujícím bude místně příslušným soudem obecný soud příslušný dle sídla KiK.

Veškeré smlouvy uzavřené mezi smluvními stranami se řídí právním řádem České republiky.

 

Formulář odstoupení od smlouvy

 

Odesílatel:

Jméno a příjmení: …………………………………………………………………………..

Bytem: ………………………………………………………………………………………….

e-mail: ………………………………………………………………………………..………..

tel.: …………………………..…………………………………………………………………..

 

Adresát:

EMX24 GmbH

Natorperstraße 28

59439 Holzwickede

Německo

e-mail: kontakt@kik.cz  

tel.: 272 089 724

 

Dne ……………………………

jsem si v internetovém obchodě www.kik.cz objednal/a zboží ……………………………,

číslo objednávky ……………………………,

v hodnotě …………………………… Kč,

Objednané zboží jsem obdržel/a dne  ……………………………

Tímto využívám svého zákonného práva a odstupuji od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, vztahující se ke shora uvedenému zboží. Příslušné zboží Vám společně s tímto dopisem zasílám zpět a současně žádám o vrácení kupní ceny ve výši ve výši ……………………………Kč a ……………………………Kč za poštovné na můj bankovní účet číslo ……………………………nejpozději do 14 dnů od doručení tohoto odstoupení od smlouvy.

 

V …………………………… dne ……………………………

 

 

___________________

(podpis)

 

 

 

KiK textil a Non-Food spol. s r.o.                                                     

Lihovarská 1060/12                                                                         

190 00 Praha 9

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze

oddíl C, vložka 123379

IČ: 27875288

DIČ: CZ27875288

 

 

 

Reklamační řád

 

           

Právo na reklamování vadného zboží

Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávané zboží je při koupi ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Prodávající dále odpovídá za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží kupujícím v záruční době. Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, má kupující právo v průběhu záruční doby uplatnit u prodávajícího práva z odpovědnosti za vady (reklamace).

Za vadu nelze považovat takovou změnu na věci, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku neodborné montáže, jiným neodborným uvedením věci do provozu, zejména v rozporu s pokyny uvedenými v návodu k montáži nebo k uvedení věci do provozu, či v důsledku opotřebení způsobeného obvyklým užíváním věci.

K reklamačnímu řízení bude přijaté jen takové zboží, které bude čisté tak, aby v posouzení reklamace nebránily obecné zásady hygieny.

 

Záruční list 

Na žádost kupujícího je prodávající povinen vydat kupujícímu při prodeji záruční list v písemné formě s vyznačením rozsahu a podmínek záruky. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje na místo záručního listu doklad o zakoupení.

 

Místo pro uplatnění reklamace

Kupující může zboží zakoupené u prodávajícího reklamovat v kterékoliv provozovně společnosti KiK textil a Non-Food spol. s r.o. v České republice, případně může zaslat zboží na adresu EMX24 GmbH, Natorperstraße 28, 59439 Holzwickede, Německo. Je-li však v záručním listě uvedena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na reklamaci u osoby takto určené. Další informace ohledně Vašich práv v souvislosti s uplatněním a vyřizováním reklamace můžete najít v ust. § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 

Záruční doba a její běh   

Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího řádně a včas.

Kupující je povinen prokázat, že jeho nárok na vyřízení reklamace je oprávněný, to znamená, že kromě vytknutí vad zboží prokáže i skutečnost, že reklamované zboží bylo zakoupeno u prodávajícího, a to pokladním dokladem či jiným vhodným způsobem.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak. Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

Záruční doba počíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Záruční doba činí 24 měsíců, není-li s ohledem na povahu zboží stanoveno jinak. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena v souladu se zvláštními právními předpisy doba k použití či spotřebě věci, skončí záruční doba nejpozději uplynutím této doby.

Práva z odpovědnosti za vady na zboží musí být vždy uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy měl kupující možnost věc prohlédnout a vadu zjistit.

V případě, že v rámci reklamačního řízení dojde k výměně vadného zboží za nové, běží záruční doba nově od okamžiku převzetí nového zboží kupujícím.

Doba od uplatnění reklamace u prodávajícího až do doby, kdy byl kupující po skončení opravy povinen zboží převzít, se do záruční doby nepočítá.

Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Prodávající neodpovídá za vady, které vznikly po uplynutí záruční doby.

 

Rozpor s kupní smlouvou, odstranitelné a neodstranitelné vady

V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, je prodávající povinen uvést věc bezplatně bez zbytečného odkladu do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, buď výměnou věci, nebo její opravou, dle požadavku kupujícího, je-li vzhledem k povaze vady přiměřený. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí v případě, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.

Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, je prodávající povinen ji bezplatně, řádně a včas odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

Vyskytne-li se na věci jiná neodstranitelná vada a nepožaduje-li kupující výměnu věci, vzniká kupujícímu právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit. Stejná práva má kupující i tehdy, jde-li sice o vady odstranitelné, ale kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

 

Zboží prodávané za nižší ceny  

Věci, které mají vady, jež nebrání, aby mohla být věc užívaná k určenému účelu, musí být prodávány jen za nižší ceny. Kupující je nutné upozornit, že věc má vadu a o jakou vadu jde, není-li to zřejmé již z povahy prodeje. Za takové vady, pro které byla sjednaná nižší cena, prodávající neodpovídá. Vyskytne-li se u věci prodávané za nižší cenu jiná vada, za kterou prodávající odpovídá, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

Byla-li však cena snížena z důvodu výprodeje nebo posezónního doprodeje a jedná se o prodej nového bezvadného zboží, prodávající za vady takto prodaného zboží odpovídá v plném rozsahu.

 

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

V případě sporu mezi společností KiK a spotřebitelem je spotřebitel oprávněn využít možnosti mimosoudního řešení spotřebitelského sporu u České obchodní inspekce (adresa: Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz).

Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu je rovněž možné vést u Evropské komise. Evropská poskytuje komise online platformu pro řešení sporů online (platforma ODR). Na tuto platformu ODR se dostanete přes následující odkaz: https://webgate.ec.europa.eu/odr/

 

Závěrečné ustanovení

Tento reklamační řád nabývá účinnosti 16.09.2024 Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny.

 

Právní informace

Přihlášení k newsletteru

Přihlas se a budeš dostávat speciální nabídky, slevové akce a osobní trendy až domů.

BEZPLATNÁ REGISTRACE